21 Temmuz 2013 Pazar

Ambalaj maliyetini düşürmek isteyenler için: Bliss

Bliss nedir?
Aşağıdaki resimde görülen kutu modellerine genel olarak bliss adı verilir.

adresinden daha detaylı bakılabileceği gibi, daha iyi mukavemet (BCT), kutunun rafa konulduğunda ürünün kolayca görülebilmesi ve daha az oluklu mukavva kullanılması hedeflerini aynı anda gerçekleştiren kutu tipidir. Genellikle iki veya üç  parçadan oluşur ve kurulması için mutlaka aşağıdaki gibi makine gerekir.









Kutu şekilleri
Moen, içindeki ara bölmenin kutu içindeki pozisyonuna göre; E, H, T harfleriyle anılan modellerin yanında; kaç parçadan oluştuğuna göre de isimlendirme yapmaktadır.
Kutu şekilleri en iyi şu linkten görülebiliyor.
Plemons, blissleri üçe ayırarak açıklamış. Basit olanlar, köşe takozlular ve çift duvarlı olanlar şeklinde. Tiplerden birini tıkladığınızda, ona ilişkin çok sayıda örnek çıkıyor. Örneğin üzerine geldiğinizde ise resim büyüyerek; ambalajın daha iyi anlaşılması sağlanıyor.

Benim tespit edebildiğim, başlıca bliss katlama makinesi (bliss former, bliss erector) üreticileri şunlardır:
Aralarında yalnızca Boix Avrupa menşeili iken diğerleri Amerika’lıdır. Boix bana, blissin çoğunlukla kuzey Amerika’da kullanıldığını söylemiştir.

Kullanım alanları
Bliss kutular; işlenmiş et/tavuk, deterjan/kimyasal/kozmetik, yaş meyve/sebze, taze/donmuş gıda maddeleri, içecek/meşrubat  gibi çok çeşitli sektörlerde kullanılıyor.
SWF’den aldığım ve işlenmiş tavuk eti için kullanılmak üzere, tasarlanmış bir bliss şekli:
Kutu ortasındaki parçalar, ilave BCT sağlamaktadır. Aynı sitede, şişeli içecekler, kova şeklindeki ambalajlar içindeki tutkal/kimyasal, teneke ambalajlı boyalar, şekerleme/çerez paketleri, ev temizlik malzemeleri, plastik kaplar içindeki süt ve sütten yapılmış ürünler için aşağıdaki kutu tipleri tavsiye edilmektedir:
 








Bliss niçin önemli?
  • Maliyet düşürme denince aklına ilkin ambalaj fiyatı gelen müşterilerimiz için çok önemlidir. Daha az oluklu mukavva ile aynı mukavemeti sağlamak ve kutu kurma işçiliğinden kurtulmak için bir çözümdür. Ancak bunun için, müşteri, dolum yaptığı yere “bliss former” koymak durumundadır.
  • Yaş meyve kasalarında plaformdan başka model tanımayan ihracatçılarımızın domates kutuları hemen her kış Rusya’da sorun yaşamaktadır. Bliss, daha fazla mukavemet sağlayacağı için avantaj getirebilir.
  • FMCG müşterilerinin “daha yüksek” BCT beklentilerini, bliss ile karşılamak daha kolaydır.
  • Her gün sayıları artan indirim marketlerinde, ürünü sergilemek; bliss ile daha kolaydır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder