11 Ocak 2013 Cuma

Dikiş makinesinde başka bir konsept, ROTECH

Büyük ambalajların dikişi hep zahmetlidir. Makinenin kapasitesi olsa da, başındaki operatörün kolları yorulmaya başladığında, kapasite düşer. Operatöre nasıl bir yardımcı ekipman bulalım ki, verimi düşmesin diye ararken; Iton Industries’i ( www.itonindustries.com ) buldum. Web sayfası, son derece ketum olan firmadan uzun uğraşlardan sonra, ürünlerinin CD’sini almayı başardım. Ancak, aşağıda bahsedeceğim, Rotech için teklif dahi alamadım. Anladığım kadarı ile çok yoğunlar ve az sayıda çalışanları var.

http://rapidshare.com/files/2869308903/Rotech.VOB  adresinden Rotech’in videosunu indirebilirsiniz. İzleyeceğiniz gibi, Rotech dikiş kafası hareket eden bir dikiş  makinesi. Bildiğimiz makineler de ise kutu hareket ederken, kafa sabit durmaktadır. Çarpık dikiş olmamasını garanti eden, bu tasarım 1 operatörle çalışmaktadır.

İlk kulak dikildiğinde, yanlardan çıkıp kenardaki panelleri kaldıran ekipmanlar ise “folding assist” dir. Dikilen kutunun, bantlar ile taşınması verimliliği arttırmakta yararlı olmaktadır. Genellikle, dikiş makineleri, verimsiz oldukları düşünülerek fason üretime kaydırılır. Ancak, Iton Indusries çok güzel çözüm geliştirmiş. Bu makine ile eksantrik kutular geliştirmenin (5-7 köşeli, konik kesitli, vb) de önü açılmaktadır.

Videoyu, tanıdığım-yerli dikiş makinesi üreticileri ile paylaştım. Kimse “yaparım” diyemedi. Diğer makine üreticilerine duyurulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder