3 Ocak 2013 Perşembe

İki oluklunun düşündürdükleri

Bir yanda oluklu çalışma genişlikleri ve hızları artar iken, diğer yanda aşağıdaki iki oluklu farklı kulvarları oluşturmuşlar:

BELMONT PACKAGING, 50*120 mm ara bölme üretebilen oluklu
http://www.belmontpackaging.co.uk/
adresinden detayları görülebileceği üzere; 1100 mm genişliğindeki oluklu 1065 mm maksimum levha genişliğinde ve 50 mm minimum levha eninde çalışabilmektedir. Boy kesimi 120 ile 3000 mm arasındadır. Ara bölme üretimi için özel olarak tasarlanan makine, iki iz arası minimum 9 mm olmak üzere, bir levhaya maksimum 16 iz verebilmektedir.

E, B ve EB dalgalı ara bölme/seperatör üretimini oluklu hattında tek operasyonda yapabilen hat, bizzat Belmont ekibi tarafından tasarlanmış ve ürettirilmiştir.
Bulunduğu piyasada, herhalde ara bölmeyi Belmont'tan daha ucuza kimse mal edemiyordur.


BPAGNATI, Quantum, ofset basılmak üzere levha çıkaran oluklu hattı
http://www.bpagnati.com/ita/products/quantum.html
Yukarı linkten daha fazla bilgi alınabilir. 45-50 m boyundaki oluklu hattı, yalnızca 2 operatör tarafından çalıştırılabiliyor. Maksimum hız 250 m/dak ve F, N, E, B ve C dalgaları kasetler sayesinde tek ondüle makinesinde üretmek mümkün oluyor. Çalışma genişliği 130-180 cm.

Üç temel yeniliği şu şekilde özetleniyor:
Tek yüzlü soğumadan dış yüz kağıdı yapışıyor.
Ondüle valslerinin çapları farklı ve pres vals olmadan tek yüzlü oluşuyor.
Kurutma tavalarına temas etmeden kurutuluyor.

60 gr/m2 hurda esaslı kağıtları dahi çalışan Quantum son derece düz ve yüzeyi yüksek kaliteli baskıya uygun levhalar üretiyor. BP Agnati, ofset baskıya uygundur demiyor ancak, ben ofset olarak basılmış bir örneklerini gördüm. Tahminimce Quantum'un benzerleri piyasaya sürülecektir. Yine tahminimce, ofset basılıp-lamine edilen plakaların devri kapanmaya başlayacaktır. Bence, Quantum iki sektöerün (oluklu ve ofset) birleşmesini getirebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder