http://whattheythink.com/articles/66614-digital-printing-corrugated-packaging-holy-grail-third-rail/
Yukarıda linkini verdiğim makaleyi, özetleyerek açıklıyorum:
·
1990’ların
sonlarında geliştirilen dijital baskıyı, oluklu üreticileri bitmiş kutuya ilave
baskı yapmaktan öteye gitmez diye anlamışlar. (Yukarıdaki Xante makinesinde
olduğu gibi.) Teknoloji, giderek ilerlemiş ve kullanılabilirliği artmış.
·
Dijital
baskının, diğer baskı teknikleri için yıkıcı (disruptive technology) olması
bekleniyor. Bu nedenle, Bobst, KBA, Heidelberg ve ManRoland; dijital baskıyı
geliştirmeye çalışan şirketlerle işbirliği anlaşmaları imzalamışlar.
·
Başlangıçta
dijital baskı makinelerini üreten lider kurumlar; Kodak, Epson, Konica,
Minolta, Oce/Canon, Xerox, FujiFilm ve Screen iken, yalnızca son Drupa fuarına
katılan üretici sayısı 30’u aşmış.
·
Yüksek
kaliteli baskılı (high graphics) işlerin ancak 15-20%’i dijital baskı tekniğine
uygunmuş. Uygunluğun nedenleri ise sipariş miktarının azlığı, baskı ayarının
zorluğu, acil sipariş olması, hazırlık süresinin kısalığı gibi nedenlermiş.
·
Amerika’da
oluklu mukavva pazarının yıllık cirosu 30 milyar dolar iken, dijital baskının
cirosu şimdilik 1 milyar imiş. Eğer dijital baskı makinelerinin hızı
arttırılabilinirse, 1 milyar çok kısa zamanda 3 milyara çıkar ve toplam pazarın
10%’una ulaşabilirmiş.
·
Yukarıda
adı geçen üreticilerin makineleri saatte 600 m2’ye kadar baskı yapabilirken;
Barberan adlı bir firmanın çok yeni anons ettiği bir makine saatte 4500 m2’den
daha büyük baskı hızına ulaşmış. Adı geçen makinenin oluklu mukavva ile
çalışırken videosu aşağıdaki linkten izlenebilir: http://www.youtube.com/watch?v=tUPUjCOZZ8E&list=PLl5c1fToax0L9dIPXSP7p-hSFakvmt7vG
·
Dijital
baskıya yatırım yapmanın 4 gerekçesi varmış:
İlave
müşteri portföyü yaratır
Mevcut
müşterilere, versiyon çözümleri sunar ve “problem çözücü”
olursunuz
Gelişecek
bir pazarda yerinizi almış olursunuz
Markalar
için versiyonlu ambalajlar üretirsiniz. Ör: CocaCola’nın isim yazan
tenekeleri.
·
Benim
düşüncelerim ise:
Dijital baskı, olukludan önce, ofset
baskıyı ve etkileyecektir. Dijital teknoloji üreticileri ile ilk işbirliği
anlaşmalarını yapanların çoğunluğunun ofset makinelerini üretenler olması buna
delildir.
Şimdilerde, kutunun üzerine ilave etiket
yapıştırılarak açıklanan; renk, ebat, model, malzeme, alıcı/dağıtıcı,…gibi
bilgiler yani versiyonlar dijital baskının kullanılırlığını arttıracaktır.
İnternet üzerinden alışveriş de
dijital baskıyı desteklemektedir. Bir gün, adınızın-adresinizin kutunun üzerine
basıldığını (etiket yok) veya hediye gönderenin mesajını kutu üzerinde
okuduğunuzu görme ihtimaliniz çok yüksek.
Bobst veya bir başkası, dijital
baskılı kutu makinesini anons ettiğinde; oluklu ambalaj sektörü için yeni bir
çağ başlayacaktır. Yeni çağda, oluklu mukavvayı üretenler ile kutuyu üretenler
giderek ayrı sektörler olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder